Nieuws , Duurzaam

5 tips voor een opgeruimd kantoor

Een opgeruimd kantoor is een fijn kantoor. In een nette kantoorruimte raak je minder snel afgeleid en ben je productiever. Desko heeft veel ervaring met het inrichten ven kantoren en we geven je graag een paar tips voor een opgeruimd kantoor.

Tip 1: zorg voor genoeg opbergruimte

Door die grote stapels dossiers in een archiefkast of dossierkast te leggen, ziet je werkplek er snel stukken netter uit. Voor een opgeruimd kantoor is het dan ook belangrijk dat er voldoende opbergruimte is. Voor kantoorartikelen als pennen, post-its en nietmachines is het handig om een ladeblok onder uw bureau te zetten.

Tip 2: plaats genoeg afvalbakken

Een andere gouden tip om te voorkomen dat het rommelig wordt, is om te zorgen voor voldoende prullenbakken. Doordat het loopje naar de dichtstbijzijnde prullenbak net wat korter is, voorkom je dat afval als oud papier of verpakkingen op de vloer of op bureaus van collega’s eindigen.

Tip 3: managen van snoeren en kabels

Om een wirwar van kabels te voorkomen, is het belangrijk om genoeg ruimte te creëren voor de stroomvoorziening en de bijbehorende kabels op de werkplekken. Zo heeft een desktop met een beeldscherm al snel twee stopcontacten nodig. Tel daar een set speakers bij op en er liggen al snel drie kabels onder het bureau. Door een kabelgoot onder het bureau te hangen blijven alle kabels uit het zicht en is je werkplek mooi opgeruimd.

Tip 4: pas een clean desk policy toe

Spreek met je werknemers af dat aan het einde van de werkdag het bureau leeg is. Vooral bij flexplekken is het van belang dat de werkplek opgeruimd achtergelaten wordt, zodat een volgende gebruiker op die plek kan werken zonder last te hebben van de rommel die iemand anders heeft laten liggen.

Tip 5: digitaliseren van notities

Ook anno 2022 zijn nog veel mensen geneigd om notities op papier te zetten. Deze notities blijven vaak op het bureau liggen of worden als post-its op de rand van het beeldscherm geplakt. Prima als tijdelijke oplossing, maar het kan op den duur leiden tot een rommelige werkplek. Ons advies: digitaliseer deze notities! Dit kun je doen door de notitie over te typen in een handig programma als Evernote of deze door in te scannen. Wist je dat google drive ook een scan-functie heeft?

Laat je kantoor inrichten door Desko!

Ga je verhuizen of is je bedrijf toe aan een nieuwe, frisse kantoorinrichting? Bekijk onze pagina over projectinrichting met daarop een aantal van onze eerdere projecten en informatie over onze werkwijze. We ontdekken graag wat we voor je kunnen betekenen! Er zijn genoeg keuzes om te maken. Om de juiste keuzes voor jouw bedrijf te maken, kan je altijd met een van onze adviseurs in gesprek. Wij kunnen je helpen met het maken van jouw keuzes en weten waar je op moet letten. Neem gerust contact met ons op om een afspraak te maken via 020 4801020 of stuur een mailtje naar info@desko.nl.