Nieuws

Winkelnieuws

Datum toevoeging: 17-06-2017 Een unieke samenwerking van Desko en start-up The Meetplant

foto van Desko Kantoormeubelen.

Met Desko heeft u gekozen voor de kantoorinrichter van de toekomst. Als bedrijf en individu ziet u een verantwoordelijkheid om een actieve bijdrage te leveren aan een circulaire economie.

Vanuit die ambitie en verantwoordelijkheid nodigen wij u uit deel te nemen aan Het Circulaire Netwerk: De community van duurzame koplopers die samen kosteloos werk- en vergaderplekken delen via het een online platform van The Meetplant.

Door werk- en vergaderplekken te delen wordt vastgoed optimaal benut en komt u op een unieke manier in contact met andere duurzame koplopers uit het netwerk.

Op www.hetcirculairenetwerk.nl leest u wat deelname aan dit netwerk u oplevert.  
Ook vind u meer informatie over de aanmeld procedure die geldt t/m 30 september 2017.

 

Het Circulaire Netwerk: De voordelen op een rij

Houd u kantoor in de Randstad, maar zijn uw medewerkers ook regelmatig elders in het land te vinden? Of juist andersom? Dit levert deelname aan Het Circulaire Netwerk u op:

  • Toegang tot werk- en vergaderplekken bij andere duurzame koplopers door het hele land;
  • Minder Co2 uitstoot door het beperken van de zakelijke kilometers;
  • Werk- en vergaderplekken optimaal benutten door met trots een plek of ruimte te delen;
  • Deelname betekent een actieve bijdrage aan de deeleconomie;
  • Minimale investering, maximale impact: Uw deelname betekent al een krachtig signaal richting een circulaire economie.

Zo word u lid

  • Stap 1: Meld u voor 30 september aan via het aanmeldformulier op www.hetcirculairenetwerk.nl;
  • Stap 2: Ontvang de betaallink en betaal veilig en online uw bijdrage per maand of voor het volledige jaar;
  • Stap 3: Ontvang de toolkit met alle praktische tips, download het ‘Circulaire Netwerk Logo’ en zet deze in via uw eigen communicatiekanalen;

Zo werkt het

  • Stap 1: Maak aan de hand van de toolkit uw gratis profiel aan op The Meetplant;
  • Stap 2: Registreer uw werk- en vergaderplek met trots en ontvang aanvragen per e-mail van andere duurzame koplopers;
  • Stap 3: Zoek en vind werk- en vergaderplekken bij andere duurzame koplopers door het hele land. Maak een afspraak via het platform voor het kosteloos gebruik van de werk- of vergaderplek.

Wij hopen u snel te mogen begroeten iHet Circulaire Netwerk

Het Circulaire Netwerk is een initiatief van The Meetplant in samenwerking met Desko. The Meetplant timmert sinds 2015 aan de weg als Airbnb voor werk- en vergaderplekken. Om het optimaal gebruik van werk- en vergaderplekken een extra impuls te geven, stapt The Meetplant vanaf dit najaar af van het huidige betaalmodel, zodat het kosteloos delen van werk- en vergaderplekken binnen de community van Het Circulaire Netwerk, mogelijk wordt gemaakt. Vanaf oktober 2017 zullen alle leden van Het Circulaire Netwerk daarom in een vertrouwde omgeving kosteloos werk- en vergaderplekken met elkaar kunnen delen. 

www.hetcirculairenetwerk.nl


Datum toevoeging: 08-06-2017 Vacature Logistiek Planner

Word jij onze nieuwe planner? Wij zoeken per direct een logistiek planner (m/v) - fulltime, 40 uur - voor ons kantoor in Amsterdam. De werkzaamheden bestaan voornamelijk uit:

  • het realiseren van een optimale planning van transporten door heel Nederland en België d.m.v. ons eigen wagenpark
  • het efficient inplannen middels het volledig benutten van onze beschikbare capaciteit
  • een must --> ervaring in logistieke planning van goederen
  • optimaliseren van het planningsproces en implementeren van efficientere werkwijze
  • administratieve verwerking van ingeplande transporten en naleveringen
  • waar nodig inhuren van extra transportmiddelen en chauffeurs
  • instrueren van chauffeurs
  • monitoren van leverdata en gemaakte afspraken
  • pro-actief overleggen met opdrachtgevers als er aanpassingen nodig zijn

Desko vraagt

  • MBO+ werk- en denkniveau
  • flexibele instelling en geen 9 tot 5 mentaliteit
  • goede communicatieve vaardigheden
  • stressbestendig en in staat om Ad-Hoc beslissingen te maken
  • klantgerichte, positieve persoonlijkheid
  • enthousiaste teamplayer
  • probleemoplossend vermogen
  • uitstekende beheersing van de Nederlandse taal
  • kennis van de MS Office programma’s

Desko biedt

Werken bij Desko betekent deel uitmaken van een relatief klein en gedreven team waarbinnen een hoge mate van zelfstandig en klantgericht werken wordt gevraagd. Desko heeft een open bedrijfscultuur, korte lijnen en een informele sfeer. We zijn gefocust op de toekomst, nieuwe kansen en mogelijkheden. Door de grootte van het bedrijf draagt iedereen veel verantwoordelijkheid bij het afhandelen van opdrachten. Je bent zeker geen nummer binnen ons team, maar juist van essentieel belang. Wij vragen daarom van iedere werknemer betrokkenheid en inzet. Daar tegenover staat een uitdagende baan met zeer goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.

 

Over Desko

Desko staat al ruim 60 jaar garant voor kwaliteit op het gebied van kantoorinrichting, vloerbedekking en (school)meubilair, zowel nieuw als gebruikt. Vanuit het hoofddistributiecentrum in Amsterdam vinden dagelijks vele verkoopopdrachten hun weg naar de professionele markten van o.a. projectinrichting, architecten, multinationals en vele andere zakelijke eindgebruikers.

 

Enthousiast geworden?

Stuur dan per e-mail je CV en motivatiebrief. Heb je nog een vraag of wil je meer weten? Bel dan naar 020 – 480 1020 en vraag naar Maarten den Ridder.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld


Datum toevoeging: 29-05-2017 Desko een van de tien genomineerden voor de Duurzaamheidsprijs 2017!

foto van Desko Kantoormeubelen.

 

YES! Desko een van de tien genomineerden voor de Duurzaamheidsprijs 2017!

Het team van Desko is trots!
De 10 genomineerden zijn:

· Circulair Paviljoen The Greenhouse
· Lease A Jeans - MUD Jeans
· Instock
· Desko
· Koele studenten - Circulaire vervangservice
· I-did slow fashion
· De OM-bouw woning
· Nieuwbouw ProRail ICB Utrecht
· IKcircuLEER, levende lessen voor een circulaire economie
· Stichting Proruil – Krijg de kleertjes

 


Datum toevoeging: 24-05-2017 Stro, riet of rijsthusk als plaatmateriaal, een op en top circulair product. Gemaakt van afval, volledig recyclebaar

Bij Desko zijn wij altijd op zoek naar de meest duurzame oplossing voor onze productenlijn. Zo heeft Desko nu bureaubladen met een kern van ECOboards!

ECOboards biobased platen zijn gemaakt van agrarische reststromen zoals stro, riet of rijsthusk en worden gebonden met de natuurlijke lignines van de biobased grondstoffen zelf, aangevuld met slechts 3% hars zonder enkele formaldehyde of andere VOCs. ECOboards is daarmee een gezond en ecologisch alternatief voor andere plaatmaterialen en behaalt zelfs een CO2 negatieve footprint! 

ECOboards is daarmee aan de ene kant een oplossing voor de agrarische reststromen en afval. Aan de andere kant biedt het uitkomst als een ecologisch, biobased én duurzaam alternatief voor andere plaatmaterialen op de huidige markt. Een op en top circulair product. Gemaakt van afval, volledig recyclebaar.

Meer weten over deze bureaubladen? [email protected] | 020- 480 10 20


Datum toevoeging: 23-05-2017 Michael Kuiper Desko en Bas Rüter Rabobank werden gister aan de tand gevoeld door Harm Edens over hun duurzame ideeën.

Bas Rüter, directeur Duurzaamheid Rabobank: ‘Circulair ondernemen is een van de pijlers waarop de Nederlandse economie zal steunen in de nabije toekomst. Het zorgt er ook voor dat we beter op risico’s als grondstoffen schaarste kunnen inspelen en het is een motor voor innovatie en samenwerking. De samenwerking met MVO Nederland en KPMG is dé manier waarop Rabobank ondernemers concreet verder wil helpen in hun dagelijkse praktijk. Hiermee bundelen we onze krachten en komen we samen verder.’  Daarom daagt Rabobank bedrijven uit om hun woorden in daden om te zetten met de Circular Economy Challenge. Hierin worden de circulaire kansen voor regio’s in kaart gebracht en ondernemers gefaciliteerd, onder meer met een bedrijfsscan en workshops. Kantoorinrichter Desko een van die ondernemers, ging vorig ook deze uitdaging aan. Michael Kuiper, directeur Desko:  ‘We kwamen zelfs tot nieuwe inzichten, terwijl ik dacht dat ik het op circulair niveau allemaal wel op orde had. De challenge heeft ons alleen maar goeds opgeleverd, naast inspirerende verhalen van de andere deelnemers hebben we mede door de inzet van KPMG en de Rabobank onlangs een geweldige innovatie kunnen lanceren,  de zogenoemde 'Waardescan met grondstoffenpaspoort’ die de waarde van meubilair concreter en inzichtelijker maakt dan ooit. Hier zijn we ook zeer trots op. Tijdens de Circulair Challenge raakte wij met de Rabobank in gesprek over ons eigen initiatief, het Circulair  Design Lab, waar wij in 2016 een Award hebben uitgereikt voor het beste circulair Design in de werkomgeving met als thema: maak van oude materialen weer iets nieuws.  Samen met Els Avontuur hebben we gekeken naar de mogelijkheden om de handen in een te slaan. Desko de kennis van producten, de markt en een groot netwerk van designers en interieur architecten. En Rabobank de kennis van ondernemerschap in de praktijk en een gigantisch netwerk om goede innovaties verder te helpen bij de ontwikkeling'.

Sinds 8 mei staat de inschrijving open en kan iedereen met een goed circulair design zichzelf aanmelden op http://www.circulairdesignlab.nl/award/

Meer weten over dit boeiende gesprek tussen bank en ondernemer die samen duurzaamheid aanpakken?

Beluister dan hier de hele uitzending van BNR Duurzaam

 


Datum toevoeging: 22-05-2017 Vandaag live op BNR nieuwsradio: Bas Rüter Rabobank en Michael Kuiper Desko

Vandaag live op BNR nieuwsradio: Bas Rüter Rabobank en Michael Kuiper Desko vertellen over de noodzaak van circulair design en hoe ze hier als duurzame organisaties in samenwerken. Bij BNR duurzaam van 15.30 - 16.00 uur

foto van Desko Kantoormeubelen.

 


Datum toevoeging: 17-05-2017 Bent u al bekend met de belastingregels over de vergoeding ‘thuiswerkplek voor uw werknemer’?

Wanneer is een vergoeding loon en moet je inkomstenbelasting betalen. 
En wanneer is de inrichting van een thuiswerkplek een onbelaste vergoeding?

Wanneer is een werkruimte onbelast

Bij een werkruimte aan huis denken we aan een kantoor, werkkamer of studeerkamer in de woning van de werknemer. Ook een atelier of andere werkruimte die voor de uitoefening van de dienstbetrekking wordt gebruikt, wordt gezien als werkruimte.

Het moet gaan om een zelfstandig gedeelte van de woning en deze  moet beschikken over een eigen opgang of over eigen sanitair en bijvoorbeeld ook verhuurd zou kunnen worden.

Als deze werkruimte aan huis niet zelfstandig kan worden gebruikt, is een vergoeding daarvoor belast.

De voorwaarden van vrije vergoeding

Er zijn twee gevallen waarin er sprake kan zijn van een vrijgestelde vergoeding of verstrekking in verband met de kosten van werkruimte thuis:

1. De werknemer heeft buitenshuis een soortgelijke werkruimte. Een vergoeding of verstrekking voor de kosten van werkruimte behoort niet tot het loon als de werknemer in de werkruimte thuis 70% of meer van zijn arbeidsinkomen verdient;

2. De werknemer heeft buitenshuis geen soortgelijke werkruimte. Een vergoeding of verstrekking voor de kosten van werkruimte behoort niet tot het loon als de werknemer zijn arbeidsinkomen voor 70% of meer in of vanuit de werkruimte thuis verdient, en ook zijn arbeidsinkomen voor 30% of meer in de werkruimte thuis verdient.

 

Voorwaarden inrichting van een werkruimte

De inrichting van een werkruimte die de werkgever vergoedt, verstrekt of ter beschikking stelt, behoort bij zakelijk gebruik niet tot het loon als aan de volgende voorwaarden is voldaan:

1. Er is een gedagtekend schriftelijk contract tussen werkgever en de betrokken werknemer. De werkgever moet het contract bewaren bij de loonadministratie;

2. In het contract zijn de naam en het adres van de werknemer vastgelegd;

3. Het contract bevat de dag of dagen in de week waarop de werknemer in de werkruimte thuis werkt;

4. Per vijf kalenderjaren mocht niet meer dan € 1.815,--  inclusief BTW (waarde in het economische verkeer) onbelast worden vergoed, verstrekt of ter beschikking gesteld;

5. De werknemer werkt ten minste eenmaal per week gedurende de gebruikelijke werktijd voor de vervulling van zijn dienstbetrekking in de werkruimte met behulp van telematica zoals een telefoon of computer, zonder dat hij naar de arbeidsplaats buiten de woning reist.

 

Het arbeidsomstandighedenbesluit

Volgens het arbeidsomstandighedenbesluit moet de inrichting van de werkruimte aan de volgende eisen voldoen:

1. De arbeidsplaats van een thuiswerker is zodanig ingericht, dat de werknemer zo veel mogelijk zittend en op een ergonomisch verantwoorde manier zijn werk kan doen. De werknemer heeft hiervoor een doelmatige zitgelegenheid en een doelmatig werkblad of een doelmatige werktafel tot zijn beschikking;

2. Op de arbeidsplaats zijn de nodige voorzieningen voor een doelmatige kunstverlichting aanwezig. 

 

Werkkostenregeling

Vrij ruimte

Een vergoeding voor de kosten van een werkruimte in de woning van de werknemer of een verstrekking daarvan is belastbaar loon voor de werknemer. De werkgever kan deze vergoeding ook onderbrengen in het forfait.

Onder de werkkostenregeling kunnen werknemers maximaal 1,2% van het totale fiscale loon besteden aan bepaalde onbelaste vergoedingen, dit wordt de 'vrije ruimte' genoemd. Over het bedrag boven de vrije ruimte betaalt de werkgever loonbelasting in de vorm van een eindheffing van 80%.

Inrichting

Voor een vergoeding, verstrekking of ter beschikking stellen van de inrichting van een werkruimte in de woning van de werknemer geldt het voornoemde. De regels voor werkruimte thuis gelden ook voor thuiswerkers.

Arbovoorzieningen

Alleen arbovoorzieningen op de thuiswerkplek zijn onbelast als deze voorzieningen voortvloeien uit het naleven van arbovoorschriften die passen binnen het arbeidsomstandighedenbeleid van de onderneming. De Belastingdienst geeft als voorbeelden: speciale voorzieningen op het gebied van het dag­ of kunstlicht, de beeldschermwerkplek of een speciale bureaustoel.

Volgens het Arbeidsomstandighedenbesluit moet de inrichting van de werkruimte aan de volgende eisen voldoen:

  • De werkruimte van een thuiswerker moet zodanig ingericht worden dat de werknemer zo veel mogelijk zittend en op een ergonomisch verantwoorde manier zijn werk kan uitvoeren. De werknemer heeft hiervoor een doelmatige zitgelegenheid en een doelmatig werkblad of een doelmatige werktafel tot zijn beschikking;
  • In de werkruimte zijn de nodige voorzieningen voor een doelmatige kunstverlichting aanwezig. (Bron: Belastingdienst 2011)

Voorzieningen

Voorzieningen op de werkplek behoren onder de werkkostenregeling ook tot het loon, maar die voorzieningen worden veelal op een laag bedrag of zelfs op nihil gewaardeerd.

 


Datum toevoeging: 16-05-2017 Vacature Commercieel Medewerker Binnendienst

Commercieel verkoop medewerker binnendienst

Wij zoeken per direct een commercieel medewerker verkoop binnendienst (m/v) - fulltime, 40 uur - voor ons kantoor in Amsterdam. De werkzaamheden bestaan voornamelijk uit:

- telefonisch adviseren van nieuwe en bestaande klanten
- maken van telefonisch of per e-mail aangevraagde offertes
- advisering van en verkoop aan de bezoekers van onze showroom
- administratieve verwerking van orders, orderbevestigingen en facturen
- inkoop van kantoormeubilair bij onze leveranciers
- monitoren van leverdata en gemaakte afspraken
- onderhouden zakelijke social media netwerken
- telefonische acquisitie

Desko vraagt

- minimaal MBO werk- denkniveau
- goede commerciële en communicatieve vaardigheden
- bij voorkeur ervaring in een commerciële omgeving
- stressbestendig
- klantgerichte, positieve persoonlijkheid
- enthousiaste teamplayer
- geen 9 tot 5 mentaliteit
- probleemoplossend vermogen
- uitstekende beheersing van de Nederlandse taal
- kennis van de MS Office programma’s

Kortom Desko is opzoek naar een medewerker die zijn schouders eronder zet en wilt gaan voor het beste resultaat!

Desko biedt
Werken bij Desko betekent deel uitmaken van een relatief klein en gedreven team waarbinnen een hoge mate van zelfstandig en klantgericht werken wordt gevraagd. Desko heeft een open bedrijfscultuur, korte lijnen en een informele sfeer. We zijn gefocust op de toekomst, nieuwe kansen en mogelijkheden. Door de grootte van het bedrijf draagt iedereen veel verantwoordelijkheid bij het afhandelen van opdrachten. Je bent zeker geen nummer binnen ons team, maar juist van essentieel belang. Wij vragen daarom van iedere werknemer betrokkenheid en inzet. Daar tegenover staat een leuke baan, goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, doorgroei- en opleidingsmogelijkheden. 

Over Desko
Desko staat al ruim 60 jaar garant voor kwaliteit op het gebied van kantoorinrichting, vloerbedekking en (school)meubilair, zowel nieuw als gebruikt. Vanuit het hoofddistributiecentrum in Amsterdam vinden dagelijks vele verkoopopdrachten hun weg naar de professionele markten van o.a. projectinrichting, architecten, multinationals en vele andere zakelijke eindgebruikers.

Enthousiast geworden?
Stuur dan per e-mail je CV en motivatiebrief. Heb je nog een vraag of wil je meer weten? Bel dan naar 020 – 480 1020 en vraag naar Maarten den Ridder.


Datum toevoeging: 15-05-2017 Uw oude bureaus ombouwen tot nieuwe Duo werkplekken

Nog werkende bureaus passen bij veel organisaties niet meer in de bedrijfsstrategie van nu. Sinds het introduceren van ‘het nieuwe (flex)werken’ wordt er door organisaties veelal geïnvesteerd in nieuwe Duo werkplekken en worden bureaus van nog goede kwaliteit afgeschreven.

Dat kan ook anders! Bijvoorbeeld van oude bureaus nieuwe verstelbare (62/86 cm) Duo werkplekken maken? In veel gevallen is men niet bekend met de voordelen en de mogelijkheden om de huidige werkplekken om te bouwen, zodat ze weer prima passen in ‘het nieuwe werken’, daarnaast scheelt het u een enorme investering als de werkplekken opnieuw gebruikt worden. Maar belangrijker nog is de impact op ons milieu door minimaal nieuwe grondstoffen te gebruiken en waarde te behouden in plaats van een hele nieuwe werkplek te kopen.

Een praktisch voorbeeld 

OUD                                                                                                                                                                                       NIEUW

foto van Desko Kantoormeubelen.foto van Desko Kantoormeubelen.foto van Desko Kantoormeubelen.

De basis van de Duo werkplekken zijn de bestaande frames van het oude bureaus. Eerst koppelen we de frames doormiddel van een koker aan elkaar. We brengen een afdekplaat boven de binnenzijde aan, dan een afdekplaat boven de buitenzijde doormiddel van druknagels en vervolgens monteren we de binnenwangen en plaatsen we de buitenwangen over de binnenwangen. Et voilà een prachtige nieuw Duo werkplek van uw oude bureaus.

Dit is mogelijk bij een enkele werkplek

foto van Desko Kantoormeubelen.

 

Bij Desko ontzorgen wij u door ten tijde van dit traject uw organisatie te voorzien van goede leen werkplekken, zodat u deze niet hoeft te missen.


Datum toevoeging: 15-05-2017 Scrummen verhoogt de effectiviteit van het team

foto van Desko Kantoormeubelen.

Wat is Scrummen en hoe werkt dit binnen de kantooromgeving?

Scrum is een Agile framework en kan worden ingezet om in teamverband op een effectieve, flexibele manier projecten te ontwikkelen. De kern van Scrum is een multidisciplinair en zelfsturend team. Samen pakt het team het project op. Iedereen is betrokken bij het plannen, benoemen van blokkades en het verdelen van de taken. Daarbij gaat Scrum ervan uit dat de benodigde kennis in het team zelf aanwezig is. Heb je extra kennis of disciplines van buitenaf nodig? Dan voegen deze zich ook bij je team. Dit team levert vervolgens om de paar weken een project op.

Het team wordt geleid door een Scrum master en houdt iedere dag aan het begin van de werkdag een zogenaamde ‘Daily Scrum’-meeting en duurt maximaal 15 minuten. Ieder teamlid beantwoordt de volgende drie vragen: Wat heb ik gedaan? Wat ga ik doen? En wat zijn de problemen? Mede door deze meeting werken de teamleden nauw samen en wordt veel kennis uitgewisseld.

Hoe ziet Scrummen er in de praktijk uit voor uw afdeling en welk meubilair is dan passend voor de Scrum teams?

Deze manier van werken vraagt om een flexibele werkomgeving. Scrummen is actief en vraagt om dynamische werkplekken. De teams werken met een Scrum framework wat duidelijk inzicht geeft in de voorgang van het project.

Belangrijke elementen voor een sScrumruimte is de extra aandacht voor de ruimte waar visuele privacy en een prettige akoestiek gewaarborgd zijn. Elementen als verrijdbare roomdividers met Scrumwanden, whiteboard folie op de muren en verplaatsbaar meubilair om op verschillende manieren te kunnen samenwerken. Statafels die verstelbaar zijn in de hoogte, zijn van toegevoegde waarde voor en actieve houding en het behoud van energy. Maar denk bijvoorbeeld ook aan ergonomische zadelkrukken of andere actief zitmeubilair.

Waar de hoeveelheid kantoormeters in de afgelopen jaren juist zijn teruggebracht, door het delen van werkplekken, het stimuleren en faciliteren van elders werken, moet er juist bij Scrummen weer worden voorzien in extra meters scrumruimtes.

Wilt u meer weten over Scrum inrichting neem dan contact met ons op via 020-4801020 of via [email protected] of maak direct een afspraak HIER