De beste tips voor een opgeruimd kantoor

De beste tips voor een opgeruimd kantoor

 Jun 21, 2019    Kantoorinrichting

De beste tips voor een opgeruimd kantoor

Een opgeruimd kantoor is een fijn kantoor. In een nette kantoorruimte raakt u minder snel afgeleid en bent u productiever. Desko heeft veel ervaring met het inrichten van kantore en daarom geven we u graag een paar tips voor een opgeruimd kantoor.  

Zorg voor genoeg opbergruimte

Door die grote stapel dossiers in een archiefkast of dossierkast te leggen, ziet uw werkplek er snel stukken netter uit. Voor een opgeruimd kantoor is het dan ook belangrijk dat er voldoende opbergruimte is. Voor kantoorartikelen als pennen, post-its en nietmachines is het handig om een ladeblok onder uw bureau te zetten.

Plaats genoeg afvalbakken

Een andere gouden tip om te voorkomen dat het rommelig wordt, is te zorgen voor voldoende prullenbakken. Doordat het loopje naar de dichtstbijzijnde prullenbak net wat korter is, voorkomt u dat afval als oud papier of verpakkingen op de vloer of op bureaus van collega’s eindigen.

Managen van snoeren en kabels

Om een wirwar van kabels te voorkomen, is het belangrijk om genoeg ruimte te creëren voor stroomvoorziening en bijbehorende kabels op de werkplekken. Zo heeft een desktop met beeldscherm al snel twee stopcontacten nodig. Tel daar een set speakers bij op en er liggen al drie kabels onder het bureau. Door een kabelgoot onder het bureau te hangen, blijven alle kabels uit het zicht en is uw werkplek mooi opgeruimd.

Pas een clean desk policy toe

Spreek met uw werknemers af dat aan het einde van de dag het bureau leeg is. Vooral bij flexplekken is het van belang dat de werkplek opgeruimd achter wordt gelaten, zodat een volgende gebruiker op die plek kan werken zonder last te hebben van de rommel die iemand anders heeft laten liggen.

Digitaliseren van notities

Ook anno 2019 zijn nog veel mensen geneigd om notities op papier te zetten. Deze notities blijven vaak op het bureau liggen of worden als post-its op de rand van het beeldscherm geplakt. Prima als tijdelijke oplossing, maar het kan op den duur leiden tot een rommelige werkplek. Ons advies: digitaliseer deze notities! Dit kun je doen door de notitie over te typen in een handig programma als Evernote of door deze in te scannen. Wist je dat Google Drive ook een scan-functie heeft?

Kasten kopen voor op kantoor

Bij Desko vindt u een groot aanbod opbergmeubels voor op kantoor. Door op onderstaande links te klikken, bekijkt u direct onze:

Laat uw kantoor inrichten door Desko

Gaat u verhuizen of is uw bedrijf toe aan een nieuwe, frisse kantoorinrichting? Bekijk onze pagina over projectinrichting door Desko Kantoormeubelen met daarop een aantal van onze eerdere projecten en informatie over onze werkwijze. We ontdekken graag wat we voor u kunnen betekenen!