Tien tips voor het inrichten van de directiekamer

Tien tips voor het inrichten van de directiekamer

 Mei 3, 2019    Desko

Overleggen met het managementteam, klanten ontvangen en sollicitaties afnemen: de agenda van een directeur is bijna geen dag hetzelfde. Dit maakt de directiekamer de ruimte bij uitstek waar functionaliteit samenkomt met uitstraling en klasse. Desko Kantoormeubelen is gespecialiseerd in kantoorinrichting en daarom delen we graag onze tips voor het inrichten van een directiekamer.

1.Denk na over hoe u de ruimte gaat gebruiken 

Terwijl de ene dag in het teken staat van het afronden van een belangrijk rapport, komt er de volgende dag een internationale delegatie langs voor het bespreken van een potentiële opdracht. Hierdoor mogen in de directiekamer de volgende kantoormeubelen niet ontbreken:

2.Creëer voldoende privacy

Bestuurders lezen regelmatig belangrijke, gevoelige dossiers op de computer. Hierdoor is het prettig dat deze niet direct zichtbaar zijn voor werknemers die langslopen of de kamer binnenkomen. Meestal bereikt u dit door de werkplek zo in te richten dat er een muur achter het bureau zit. Als de muren van glas zijn, kunt u ervoor kiezen om extra privacy te creëren met behulp van scheidingswanden

3.Kleuren? Houd het rustig

Terwijl blauw zorgt voor een neutrale sfeer, wekt rood agressiviteit op. Oranje geeft een vrolijk en creatief gevoel en geel maakt u optimistisch. Het moge duidelijk zijn: kleuren zijn van invloed op hoe u zich voelt. Omdat een directiekamer vaak voor verschillende soorten meetings wordt gebruikt, is het verstandig om de kleuren in de kamer zo neutraal mogelijk te houden. U kunt hierbij denken aan wit, aardetinten en lichtblauw.

4.Hoogwaardige meubels

Door te kiezen voor luxe kantoormeubelen, creëert u een verfijnde uitstraling die direct het signaal geeft dat u de kamer van de directeur binnenstapt. Een merk dat zich kenmerkt door luxe en vakmanschap is LAS. De designmeubelen van dit toonaangevende Italiaanse merk zijn innovatief en prachtig vormgegeven; ze passen hierdoor perfect in elke directiekamer.

5.Wat staat waar: feng shui

Wanneer de inrichting van een kantoor klopt, voelt u dat en werkt u prettiger en productiever. Zo is het fijn om te werken op een plek waar er niet van alles achter u gebeurt en voelt het prettig om goed zicht te hebben op de deur.

6.Maak het niet te vol

De directiekamer is dé plek waar belangrijke beslissingen worden gemaakt. Houd de inrichting daarom rustig en hang bijvoorbeeld niet te veel decoratie aan de muren. Zo komt u sneller tot de kern tijdens belangrijke overleggen.  

7.Zorg voor voldoende daglicht

Wanneer u langere tijd geconcentreerd wilt werken, is voldoende lichtinval essentieel. Staan er witte meubels in uw kantoor of is het tafelblad van uw bureau- of vergadertafel wit? Let er dan op dat u een zonwering heeft. Het felle licht kan anders zorgen voor vervelende weerkaatsingen.

8.Creëer warmte met planten

Wanneer u veelal kiest voor strakke, moderne meubels kan een kantooromgeving al snel kil en ongezellig overkomen. Niet de sfeer die u wilt uitstralen als u gasten ontvangt. Door natuurlijke elementen toe te voegen aan de ruimte, creëert u eenvoudig een warmere sfeer die tegelijkertijd professioneel oogt.  

9.Akoestiek

Als er te weinig meubels in een kantoor staan, heeft dit vaak een negatief effect op de akoestiek. Een holle klank is vervelend als u bijvoorbeeld een gesprek wilt voeren via de luidspreker van uw telefoon.   

10.Circulaire kantoormeubelen

Zoekt u voor uw bedrijf naar manieren om invulling te geven aan uw duurzame ambities? Bij Desko Kantoormeubelen vindt u een groot assortiment circulaire meubels. Hiermee maakt u een keuze die voordelig is én goed voor het milieu!

Advies bij het inrichten van uw kantoor?

Wilt u meer weten over het inrichten van de directiekamer of bent u benieuwd naar ons aanbod kantoormeubelen? Neem gerust contact op met Desko Kantoormeubelen via 020 480 1020 of kom langs voor een vrijblijvend adviesgesprek in onze showroom in Amsterdam. We helpen u graag met het inrichten van uw directiekamer!