Het verhaal van Desko

Het verhaal van Desko

 Jun 3, 2019    Desko

Hoewel u bij Desko tegenwoordig de keuze heeft uit meer dan 10.000 verschillende kantoormeubelen, is ook dit bedrijf ooit klein begonnen. In dit blog vindt u het verhaal van Desko: we nemen u mee naar het begin en blikken vooruit op de toekomst van kantoorinrichtingen. 

De oprichting van Desko

In de eerste jaren van deze eeuw startte Michael Kuiper binnen Decorum, het moederbedrijf van Desko dat zich voornamelijk richt op het verhuren van kantoormeubelen, met de verkoop van gebruikte meubelen. Hiermee speelde hij tijdens de recessie in op de toegenomen vraag naar meubelen voor een scherpe prijs. In 2005 richtte Kuiper Desko Kantoormeubelen op, waarmee hij tegenwoordig jaarlijks vele kantoren in Nederland voorziet van een complete kantoorinrichting. 

Groeien tegen de recessie in

In tegenstelling tot veel andere leveranciers van kantoormeubelen, zette Desko gelijk sterk in op de online verkoop. En niet zonder succes: terwijl in 2010 de crisis hard toesloeg in Nederland, bleef de omzet van Desko stijgen, doordat de vraag naar gebruikte en tweedehands producten toenam. De tweedehands bureaus, kasten en bureaustoelen die Desko verkocht, kwamen veelal direct uit de verhuurvloot van Decorum.

Duurzame mindset

Terwijl inmiddels de economie al een aantal jaren weer volop bloeit, is de mindset op het gebied van duurzaamheid blijvend veranderd. Was het vroeger nog volstrekt normaal om voor het inrichten van een kantoor uitsluitend nieuwe kantoormeubelen te gebruiken, tegenwoordig is men zich meer bewust van de impact van een keuze als deze. Om de ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te houden, kiezen bedrijven tegenwoordig liever voor gebruikte kantoormeubelen.  

Circulaire economie

Het besef van het belang van een circulaire economie, waarin het sluiten van de keten vanzelfsprekend is, neemt toe. Desko helpt daarom bedrijven met behulp van een waardescan met het bepalen van de waarde van de huidige kantoorinventaris. Alles wat u nog kunt gebruiken knappen onze meubelmakers op. Hierdoor komen kantoormeubelen niet onnodig op de afvalberg terecht. 

Van bezit naar gebruik

De volgende trend in de kantoormeubelenmarkt die steeds meer zichtbaar wordt, is de verschuiving van bezit naar gebruik. Bedrijven kunnen bij Desko terecht voor een lease- of huurcontract waarmee zij genieten van gemak en flexibiliteit. Meubels worden gebracht, gemonteerd en na afloop van de huurperiode weer opgehaald. Wanneer er in de tussentijd iets stukgaat, profiteert u van de onderhoudsservice van Desko.  

Kantoormeubelen met meerdere levenscycli

Bij het inkopen van kantoormeubelen houdt Desko al rekening met een tweede en derde levenscyclus van de meubels. Hierom vindt u in ons aanbod uitsluitend producten van kwaliteitsmerken als Ahrend en Herman Miller die met gemak vele jaren meegaan. Terwijl een meubel eerst door een groot bedrijf wordt geleased, wordt het daarna gebruikt door een bedrijf in het mkb. De laatste jaren gebruikt een kleine starter het meubilair.

De voordelen van leasen

Terwijl het leasen van een printer of auto regelmatig voorkomt, is voor veel bedrijven het leasen van kantoormeubelen nog onbekend terrein. Door kantoormeubelen te leasen profiteert u van de volgende voordelen:

  • Spreiding van kosten
  • Een vast maandbedrag
  • Flexibiliteit: mogelijkheid om inventaris aan te passen tijdens de leaseperiode
  • Hoge kwaliteit kantoormeubelen
  • Geen restwaarderisico, dit ligt bij Desko

Met de nieuwe focus op het leasen van kantoormeubelen is de cirkel weer rond. Terwijl moedermaatschappij Decorum in 1952 begon met het verhuren van kantoormeubelen en vloerbedekking, richt ook Desko zich steeds meer op de toenemende vraag naar het tijdelijk gebruiken van kantoormeubelen.

Contact opnemen met Desko

Bent u op zoek naar nieuwe of gebruikte kantoormeubelen of wilt u kantoormeubelen huren of leasen? Neem voor al uw vragen gerust contact met ons op via 020 480 1020 of stuur een e-mail naar [email protected]. Daarnaast bent u natuurlijk van harte welkom in onze showroom in Amsterdam waar we u onder het genot van een kop koffie graag voorzien van advies.

 

Service van Desko

  • Gebruikte kantoormeubelen direct leverbaar uit assortiment
  • Eigen logistiek en leveringssysteem
  • Gratis verzending
  • Minimaal 60 maanden garantie bij nieuwe kantoormeubelen
  • Altijd 24 tot 48 maanden garantie bij gebruikte kantoormeubelen