De belangrijkste tips bij kantoorinrichting

De belangrijkste tips bij kantoorinrichting

 Jun 8, 2016    Desko  tips, kantoorinrichting

Goede en slimme kantoorinrichting lijkt meer te kosten vooraf, maar het is veel goedkoper dan een slecht - of niet - ontworpen kantoor.  Als je het toch zonder een bureau of architect wilt doen, neem dan in ieder geval deze tips - gezien vanuit het licht van een expert op dit gebied - ter harte. 

 

Tip 1 : Kantoorinrichting 2016 = Circulair Inrichten

Het hoeft niet allemaal nieuw gekocht. Vooraf denk je alleen maar aan kopen en kosten, maar dè trend in kantoorinrichting is circulair inrichten. Dit betekent dat je oude kantoormeubelen kunt inleveren en dat je kantoormeubelen misschien wel beter kunt huren/leasen. Of je koopt niet nieuw, maar tweedehands of gerevitaliseerd. 

 

Tip 2: Investeer in kwaliteit

Mede door tip 1 wordt het ook sneller mogelijk om voor een betere kwaliteit te kiezen. Wetenschappelijk gezien levert dit meer tevredenheid en geluk op bij medewerkers. Ze zitten toch vaak langer op hun bureaustoel dan ze op bed liggen, dus dat moet toch goed zijn? Anders kost het alleen maar geld aan ziekteverzuim of lagere productiviteit en minder tevredenheid. Het voordeel van leasen/huren is dat je na een aantal jaren jouw complete kantoorinrichting weer in kunt wisselen voor iets nieuws.

 

Tip 3: Ontwerp open en met veel iicht

De moderne werkplek is open, flexibel met voldoende ruimte en licht. Daarbij kunnen medewerkers continu kiezen voor een andere ‘setting’. Daarbij is licht natuurlijk een veel over het hoofd gezien voordeel in het kantoor, maar het moet een van uw belangrijkste overwegingen in het ontwerp en de layout van kantoorinrichting zijn.

 

Gebrek aan daglicht kan negatieve effecten op de stemming en de productiviteit, dus zowel de werknemers en hun werkgevers zouden veel baat hebben bij meer licht. Om de hoeveelheid natuurlijk zonlicht binnen een kantoor te verbeteren, zorgen voor een open omgeving door neerhalen binnenmuren, het gebruik van glazen wanden.

 

Tip 4: Brand uw werkplek

Als de werkplek van uw medewerkers net zo gemakkelijk de werkplek van iemand van ABC BV zou kunnen zijn, heb je iets verkeerd gedaan. De branding van uw kantoor is net zo belangrijk als branding uw briefpapier.

 

Branding moet worden toegediend in de ruimte waar alles gebeurt. Het moet allemaal rond de medewerkers en het aan de cliënten moeten spreken. Het gaat allemaal over de boodschap en het beeld dat hetzelfde verhaal moet vertellen waar het bedrijf voor staat.

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Als je verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goed vindt. Wil je sommige cookies niet toestaan, wijzig dan je cookie instellingen. Meer weten? Lees dan ons cookiebeleid.